GENERELLE VILKÅR OG BETINGELSER


1. Generelt


RevolutionRace AS, org. nr. 917 349 886, c/o BDO AS Storgata 18, 1776 HALDEN, Norge («RevolutionRace») er det selskapet som leverer www.revolutionrace.no, heretter kalt «hjemmesiden». Ordene «vi», «våre», «vårt» og «oss» henviser i disse vilkårene til RevolutionRace. Følgende vilkår gjelder alle bestillinger som gjøres av kunden (heretter kalt «du») hos oss.

Vil du komme i kontakt med oss, anbefaler vi at du kontakter vår kundeservice på telefonnummer +46 10 155 63 30 eller via e-post support@revolutionrace.no.

Ved å benytte hjemmesiden og/eller legge inn en bestilling, aksepterer du vilkårene som beskrives i dette dokumentet («vilkårene»). Forsikre deg om at du har lest gjennom og forstått vilkårene før du legger inn din bestilling.

For å kunne bestille varer fra vår hjemmeside må du ha fylt 18 år.

For oss er det viktig å verne om din personlige integritet. Vi behandler alltid personopplysninger i henhold til gjeldende lovgivning, og vi har en personvernpolicy som er oppdatert i henhold til Personvernforordningen (GDPR) fra EU som trådte i kraft 25. mai 2018. For å lese og få mer informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger, se www.revolutionrace.no/content/35-integritetspolicy.

At produkter tilbys på hjemmesiden på et gitt tidspunkt, innebærer ikke – og er heller ikke en garanti – for at disse produktene alltid er tilgjengelige. Vi forbeholder oss retten til å slutte å selge et produkt når som helst.

Vi forbeholder oss retten til å endre vilkårene etter behov, uten å informere deg på forhånd. Den versjonen av vilkårene som gjelder for din bestilling, er den versjonen som er tilgjengelig på hjemmesiden på det tidspunktet du legger inn din bestilling.


2. Priser

Prisene som oppgis på hjemmesiden er inkludert lovfestet merverdiavgift.

Kostnad og leveringstid for de ulike leveringsmåtene oppgis klart og tydelig i trinnene i kassen. Hvis vi ikke kan levere din bestilling i sin helhet, men må dele den opp i flere leveranser, vil du ikke bli debitert noen ekstra avgifter for påfølgende leveranser.

Kampanjepriser gjelder kun på kampanjeprodukter som finnes på lager. Kampanjetilbud og produkter med nedsatt pris kan ikke kombineres med rabattkoder. Hvis en rabattkode likevel har blitt aktivert i kombinasjon med en annen rabattkode, eller med ett eller flere produkter med nedsatt pris, noe som senker varens eller varenes pris ytterligere, har RevolutionRace rett til å debitere kunden tilsvarende beløp. Vi forbeholder oss retten til å tilbakekalle spesialtilbud og rabatter når som helst, uten forvarsel.

Vi reserverer oss mot åpenbart feilaktige priser. Åpenbart feilaktige priser kan innebære – men er ikke begrenset til – feilaktige prisreduksjoner i forbindelse med en kampanje eller at en vare er gratis. RevolutionRace har alltid rett til å avbryte ordre som inneholder åpenbart feilaktige priser. Kunden kan deretter legge inn en ny bestilling til korrekt pris.


3. Betalingsmåter

Vi tilbyr flere ulike muligheter for deg som kunde til å betale for din vare – eksempelvis – men ikke begrenset til; faktura, konto, delbetaling, kortbetaling etc. Betalingsmåtene varierer for hvert land, og hvilke betalingsmåter som er tilgjengelige i ditt marked, oppgis i kassen.

Kredittkontroll
Vi forbeholder oss retten til å kontrollere din søknad om å betale med faktura, delbetaling eller konto – og til å avslå eller begrense søknaden eller foreslå alternativ betalingsmåte. Ved kjøp med kort forbeholder vi oss retten til å kontrollere betalingskortets gyldighet, at det er dekning for debitering av bestillingens verdi, og at kjøperens adresseopplysninger stemmer. Vi kan avvise kjøp som følge av disse kontrollene.

Avgifter
RevolutionRace er ikke ansvarlig for forsinkelsesavgifter, påminnelsesavgifter eller tvister hvis betaling ikke gjøres i tide. Spørsmål om dette kan stilles direkte til Klarnas kundeservice.

Øvrig
Du må oppgi en korrekt e-postadresse og informere RevolutionRace dersom du endrer e-postadresse. Merk at RevolutionRace forbeholder seg retten til å sende betalingsbegjæring til din e-postadresse.

Vil du lese mer om våre betalingsmåter, kan du gjøre det her.


4. Bestilling

Du kan legge inn dine bestillinger online via hjemmesiden. Hvis du har spørsmål om bestilling, kan du kontakte vår kundeservice.

Når du har lagt inn din bestilling, sender vi deg en bestillingsbekreftelse via e-post. Dersom vi av en eller annen grunn ikke kan sende bestillingen din, vil vi informere deg om dette snarest mulig. Dersom vi allerede har mottatt betaling for en slik bestilling, vil vi tilbakebetale det aktuelle beløpet med samme betalingsmåte som da du gjorde bestillingen din, i den grad det er mulig. Dersom tilbakebetalingen av en eller annen grunn må skje på en annen måte, vil en RevolutionRace-medarbeider kontakte deg for å sørge for at tilbakebetalingen kan gjennomføres.


5. Opprettelse av avtale

En avtale om kjøp inngås først når RevolutionRace har bekreftet din bestilling, og du har mottatt en ordrebekreftelse fra oss per e-post. Vi oppfordrer deg til å lagre denne ordrebekreftelsen for eventuell kontakt med vår kundeservice. Du kan tilbakekalle din bestilling frem til den er bekreftet av RevolutionRace. Dersom bestillingen din tilbakekalles, vil vi tilbakebetale eventuell betaling som du eller dine betalings- eller kredittkortselskaper har utført i forbindelse med bestillingen.


6. Levering

RevolutionRace er svært nøyaktige ved mottak og håndtering av bestillinger, og streber etter å levere din bestilling ifølge det leveringsalternativet du har valgt. Du må oppgi en korrekt og fullstendig adresseinformasjon i ordren din, siden vi ikke kan garantere at informasjonen kan endres etter at du har fullført kjøpet ditt. Kunden alene er ansvarlig for eventuelle feil ved leveringen på grunn av manglende informasjon eller feil leveringsadresse i ordren. Våre leveringsmåter for de respektive markedene finner du i kassen samt nederst på hjemmesiden.

RevolutionRace streber etter å sende bestillinger snarest mulig og i den rekkefølge de kommer inn til oss, med unntak av de landene der vi tilbyr fraktalternativet «Ekspressordre». Ved «Ekspressordre» prioriteres og håndteres din ordre før øvrige fraktalternativer. Aktuelle leveringstider for både standardlevering og ekspressordre finner du i kassen når du velger fraktalternativ. Selv om vi streber etter å levere innenfor de angitte tidsrammene, kan leveringen ta lengre tid på grunn av uventede hendelser. I kampanjeperioder og høysesonger kan vi ikke garantere ordinær leveringstid. Dersom varen skulle bli forsinket, og forsinkelsen er av vesentlig betydning for deg som kjøper, har du rett til å heve kjøpet. Dersom pakken ikke hentes på utleveringsstedet, blir den automatisk registrert som «ikke avhentet pakke», og RevolutionRace har rett til å debitere en håndteringsavgift på 149 kr.

Hvis du har spørsmål om levering, vennligst kontakt kundeservice.


7. Skader under transport

Skader som har skjedd under transport, skal opplyses til kundeservice umiddelbart etter at de er oppdaget, og senest 2 dager etter mottatt eller hentet pakke. Ta gjerne bilder av skadene og send inn til kundeservice. Etter avtale med kundeservice om godkjent transportskade vil vi sende erstatningsvarer dersom varene finnes på lager. Dersom varene ikke finnes på lager, kan man velge andre varer i samme prisnivå etter avtale. Dersom kunden ikke vil ha andre varer, vil vi tilbakebetale prisen for varene som returneres.


8. Bytte

RevolutionRace tilbyr kostnadsfri bytting av varer, forutsatt at erstatningsvaren ligger på samme eller lavere prisnivå. Dette innebærer at du ved et bytte kan oppgi andre produkter med samme eller lavere pris. Dersom du vil bytte til en vare på et høyere prisnivå, må du returnere varen og legge inn en ny bestilling.

Du har rett til å bytte varen innen 30 dager etter at du har mottatt din bestilling, under forutsetning av at alle varer returneres i samme stand som ved levering til deg. Dette innebærer at varene ikke må være skadd, skitne, vasket, endret eller brukt (annet enn for å prøve varen), og at lapper og etiketter er intakt.

Informer oss om hvilken eller hvilke erstatningsvarer du vil ha ved å skrive dette tydelig på den medfølgende returblanketten. Vennligst velg varer som finnes på lager og i riktig størrelse på hjemmesiden. Dersom valgt erstatningsvare er utsolgt, håndteres ordren som en retur. Angi derfor gjerne 3 alternativer på returblanketten.

For at byttet skal bli kostnadsfritt, må den medfølgende forhåndsbetalte returseddelen benyttes. Den skal klistres fast på returpakken. Lever returpakken til det postmottaket som nevnes på returseddelen. Returpakken må ikke legges rett i en postkasse, siden disse pakkene ikke kommer frem, og de vil derfor ikke bli erstattet av RevolutionRace. Ta vare på returkvitteringen med sendingsnummer som du får av postkontoret ditt, for å kunne bevise at du har sendt en pakke til oss, og for å kunne spore pakken. Når vi har mottatt returpakken, har vi en håndteringstid på 3–5 dager før erstatningsvarer blir sendt til deg.

Ved betaling med faktura oppdateres eksisterende faktura dersom du returnerer varer i forbindelse med bytte, dersom du bytter til en billigere vare, eller hvis en erstatningsvare er utsolgt. Det vil ikke opprettes noen ny faktura.


9. Angrerett / Retur

Du har rett til å angre bestillingen din uten å oppgi noen grunn. Vi tilbyr 30 dager angrerett som begynner å gjelde fra du har mottatt din bestilling. Vil du benytte deg av angreretten, må du sende en klar og tydelig beskjed om beslutningen din om å angre bestillingen til oss. Se kontaktopplysninger nederst. Du må oppgi navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, ordrenummer og annen informasjon som kan være relevant for oss ved håndtering av returen din. For at du skal rekke å benytte deg av angreretten i tide, holder det at du sender beskjeden din til oss om at du vil benytte deg av angreretten, innen angrefristen har gått ut.

Du må sende varen tilbake til oss uten unødvendig forsinkelse, og senest 14 dager etter at du ga oss beskjed om din beslutning om å angre bestillingen din. Angrefristen anses som benyttet dersom du sender varen tilbake før denne fjortendagersperioden er utløpt.

RevolutionRace garanterer en fullstendig tilbakebetaling av returvarer under forutsetning at alle varer returneres i samme tilstand som ved levering til deg. Dette innebærer at varene ikke må være skadd, skitne, vasket, endret eller brukt (annet enn for å prøve varen), og at lapper og etiketter er intakt.

I den grad varens verdi er redusert, og at slik verdireduksjon kommer av at du som kunde har håndtert varen i større grad enn det som var nødvendig for å kunne kontrollere varens egenskaper og funksjon, vil vi trekke fra et beløp tilsvarende verdireduksjonen.

Alle våre forsendelser inneholder en ferdig trykket returblankett som du kan benytte dersom du vil returnere en eller flere varer. Fyll ut returblanketten og legg den i returpakken. For at returen skal bli kostnadsfri, må den medfølgende forhåndsbetalte returseddelen benyttes. Den skal klistres fast på returpakken. Lever returpakken til det postmottaket som nevnes på returseddelen. Returpakken må ikke legges rett i en postkasse, siden disse pakkene ikke kommer frem, og de vil derfor ikke bli erstattet av RevolutionRace. Ta vare på returkvitteringen med sendingsnummer som du får av postkontoret ditt, for å kunne bevise at du har sendt en pakke til oss, og for å kunne spore pakken. Informasjon om fremgangsmåte finner du også på returblanketten.

Du er ansvarlig for varens tilstand etter at du har mottatt den fra oss. Det innebærer at du som kunde også er ansvarlig for varen under returtransporten. Vi anbefaler derfor at du pakker inn varen så godt at den ikke kan skades under transporten til oss. RevolutionRace står ikke ansvarlig for å erstatte kunden for returvaren dersom det har oppstått en omfattende transportskade på returvaren under returtransporten.

Dersom du velger å benytte deg av angreretten, vil vi betale tilbake det varen/varene kostet, inkludert kostnaden for en standardleveranse uten unødvendige forsinkelser og senest innen 10 dager fra den dagen da vi fikk beskjed om din beslutning om å angre bestillingen din. Vi har imidlertid rett til å vente med tilbakebetalingen til vi har mottatt varen fra deg, eller til du har sendt inn et bevis på at du har sendt varen tilbake, avhengig av hva som inntreffer først. Vi kommer til å benytte samme betalingsmetode for tilbakebetalingen som du selv benyttet for den innledende handelen, dersom du ikke uttrykkelig har kommet til enighet med oss om noe annet. I alle tilfeller vil ikke tilbakebetalingen koste deg noe.

Dersom tidsrammen for retur av en vare ikke oppfylles, har vi rett til å debitere kunden en forsinkelsesavgift tilsvarende 200 kr.

Dersom vilkårene i avsnitt 9 ikke oppfylles av kunden ved retur av en vare, har vi – i tillegg til eventuell verdireduksjon av varen – rett til å debitere kunden en avgift for ikke godkjent retur tilsvarende 150 kr.


10. Reklamasjon

Du har ifølge loven rett til å reklamere på en vare som er defekt. Kontakt vår kundeservice så raskt som mulig hvis du fått et plagg som har gått i stykker. Merk at du må gi oss informasjon om feilen «innen rimelig tid» etter at du har oppdaget den. Dersom du reklamerer innen to måneder etter at du har oppdaget feilen, har du reklamert innen rimelig tid. Reklamerer du ikke innen tre år fra du har mottatt varen, er reklamasjonsretten tapt.

Eksempler på åpenbare material- eller fabrikasjonsfeil som innebærer at en reklamasjon godkjennes: Søm mangler, lomme er ikke sydd igjen eller glidelås fungerer ikke.

Eksempler på «feil» som ikke omfattes av reklamasjonsretten: Ullplagg eller plagg delvis bestående av ull eller polyester som «nupper», unaturlig slitasje av plagg eller print på plagg som blekner i forbindelse med vask.

Er du usikker på om feilen på akkurat ditt plagg omfattes av reklamasjonsretten, vennligst kontakt kundeservice.

Ved godkjent reklamasjon av defekt vare står vi for returfrakten når du benytter den medfølgende forhåndsbetalte returseddelen. Vennligst fyll ut den medfølgende returblanketten. Dersom du ikke har returseddelen lenger, kontakt kundeservice. Ved godkjent reklamasjon vil vi kompensere deg for det, i henhold til gjeldende lovgivning og aktuelle anbefalinger. Alle reklamasjonsvarer må være rene når du sender dem inn. Det er du som kunde som er ansvarlig for varer som returneres, så pakk varen godt inn. Vi tar ikke imot forsendelser som sendes med postoppkrav.


11. Farger, mål & vekt

Vi streber etter å kunne vise våre produkters egenskaper, komposisjon og farger på en så korrekt måte som mulig. Fargen du ser på hjemmesiden, er imidlertid avhengig av skjermen på din enhet, og vi kan ikke garantere at din enhet visuelt kan gjengi farger korrekt.

RevolutionRace tar ikke ansvar for våre produkters farger og utseende på bilder i sosiale medier, da disse kan ha blitt redigert.

Mål og vekt som oppgis på hjemmesiden, er bare omtrentlige verdier som gir deg en bedre oppfatning av modellen eller passformen på det spesifikke plagget, og er ikke en endelig garanti på de virkelige målene på det plagget du får. Målene på et plagg kan variere avhengig av hvilket materiale som benyttes ved produksjonen av plagget. Den samme størrelsen kan i ulike modellserier oppleves ulike, fordi design, materiale og passform varierer.


12. Vårt ansvar

Vi på RevolutionRace vil at du skal være 100 % fornøyd med ditt kjøp, og derfor tilbyr vi fornøyd kunde-garanti. Dersom du ikke er fornøyd med ditt kjøp, kan du, så lenge du oppfyller vilkårene, returnere varen eller varene til oss og få pengene tilbake.

Force Majeure
Vi er ikke ansvarlig for unnlatelse av å fullføre visse forpliktelser ifølge vilkårene dersom vår unnlatelse henger sammen med omstendigheter vi ikke har kunnet rå over, og dersom omstendighetene er til hinder eller er en urimelig byrde for å fullføre forpliktelsen. Slike omstendigheter inkluderer, men er ikke begrenset til; krig, blokade, opprør, brann, naturkatastrofe, kjernekraftulykke og sabotasje.

Vårt maksimale ansvar overfor deg for eventuelle tap eller skader som oppstår i forbindelse med din bestilling på hjemmesiden, er begrenset til det totale beløpet for din bestilling.

Tvister
Du kan sende klage via EU-kommisjonens ODR-plattform for megling i tvister. ODR-plattformen tilbyr forbrukere og handelspartnere innenfor EU mulighet til å forsøke å løse tvister utenom domstolen på varer som er kjøpt online. Portalen er utformet som en brukervennlig og interaktiv nettside som er kostnadsfri og tilgjengelig på alle offisielle språk innen EU. Ved å benytte ODR-plattformen kan forbrukeren og handelspartneren finne et organ for tvisteløsning og deretter gjennomgå en prosess for å finne en løsning på forbrukerens klage. ODR-plattformen finner du her: http://ec.europa.eu/odr.


13. Overdragelse

RevolutionRace forbeholder seg retten til å overdra eller pantsette betalingsfordringer til en tredjepart, inkludert avbetalinger som har oppstått i forbindelse med leveransen av varen.


14. Klausulers gyldighet

Dersom en eller flere bestemmelser i denne avtalen er ugyldige eller anses som virkningsløse av en domstol eller tilsynsmyndighet, skal ikke dette påvirke øvrige avtalebestemmelsers gyldighet.


15. Innehavere av rettigheter

Alle immaterielle rettigheter, som varemerker og opphavsrett, på www.revolutionrace.no, tilhører RevolutionRace AS. All bruk av www.revolutionrace.no eller dets innhold, inkludert kopiering eller lagring av slikt innhold i sin helhet eller deler av det, annet enn for ditt personlige, ikke-kommersielle bruk, er forbudt uten tillatelse fra RevolutionRace.


16. Foretaksinformasjon

RevolutionRace AS
er registrert med hovedkontor i Halden, Norge.

Registrert kontor:
c/o BDO AS Storgata 18
1776 HALDEN, Norge
Org.nr: 917 349 886
Momsregistreringsnummer: NO917349886

Kontaktinformasjon:
RevolutionRace Kundeservice
E-post: support@revolutionrace.no
Telefon: +46 10 155 63 30