SĂžk etter produkt
Handle

Returer, bytter & reklamasjoner

Den beste måten å unngå behovet for retur eller bytte på, er å følge størrelsesguiden vår nøye og lese kundeomtalene som inneholder råd og anbefalinger fra andre som har handlet hos oss. Når det er sagt, forstår vi at ikke alle produktene våre vil være en perfekt match for deg. Derfor har vi gjort det gratis og superenkelt for deg å returnere produktene du har bestilt. Følg stegene under hvis du ikke er 100 % fornøyd med klærne, og spør i vei hvis det fortsatt skulle være noe du lurer på rundt prosessen. Du har opptil 90 dager på å returnere eller bytte utstyret ditt etter at du har mottatt det. 

Returer

icon_return_1.svg

1. Fyll ut returskjemaet som fulgte med bestillingen din. Ikke glem å oppgi hvorfor du vil returnere produktet med en av kodene i skjemaet.

icon_return_2.svg

2. Legg produktet du vil returnere i en pose sammen med skjemaet og plasser den forhåndsbetalte returetiketten på pakken. Dersom du bruker posen som produktet kom i, kan du plassere returetiketten over den opprinnelige fraktetiketten. 

icon_return_4.svg

3. Lever pakken til transportfirmaet som er oppgitt på returetiketten, og sørg for å ta vare på kvitteringen så du kan spore sendingen. Dette kan være det samme transportfirmaet som leverte produktet i utgangspunktet eller et annet. 

icon-help-faq.svg

4. Hvis du har betalt med faktura, kan du kontakta Klarna for å stoppe betalingen. Dersom du har valgt en annen betalingsmetode vil refusjonen utstedes automatisk når returen din er godkjent, som regel innen fem arbeidsdager. 

 

Vi godkjenner bare returer av klær som kommer tilbake til oss i opprinnelig (ubrukt) tilstand. Hvis du har brukt, vasket eller fjernet merkelappene fra klærne kan vi ikke selge dem videre til en annen friluftseventyrer, og da kan vi ikke godkjenne returen din. Dessverre må vi belaste et beløp på 150 kr for returer som ikke blir godkjent, for å dekke tapet vårt. Du må bruke den forhåndsbetalte returetiketten for å få fri frakt. Hvis du har mistet returskjemaet eller etiketten, vennligst ta kontakt med vårt kundeserviceteam.

Bytter

icon_return_1.svg

1. Fyll ut returskjemaet som fulgte med bestillingen. Velg riktig returkode for bytter og velg farge og størrelse på det produktet du vil bytte til.

icon_return_2.svg

2. Legg det produktet du ønsker å bytte i en pose sammen med skjemaet og legg den forhåndsbetalte returetiketten i pakken. Hvis du bruker den samme posen som produktene kom i, kan du plassere returetiketten over den opprinnelige etiketten. 

icon_return_4.svg

3. Lever pakken til transportfirmaet som står på returetiketten, og sørg for å ta vare på kvitteringen så du kan spore sendingen. Det kan være det samme transportfirmaet som leverte produktet i utgangspunktet eller et annet.

icon-help-returns.svg

4. Når vi har mottatt produktet, vil vi undersøke om vi har det erstatningsproduktet du ønsker på lager. I så fall sender vi det som regel dagen etter at vi har mottatt returen. Hvis ikke, behandler vi byttet som en retur og utsteder en refusjon. 

 

Husk at den raskeste og enkleste måten å bytte et produkt på er ved å returnere det og legge inn en ny bestilling. Hvis du foretrekker å benytte deg av bytteretten, vær oppmerksom på at du ikke kan bytte til en annen produktmodell. Du kan kun bytte størrelse og farge på det produktet du opprinnelig bestilte. Dersom du kjøpte produktet på salg, kan du ikke bytte det i en annen farge. Det første byttet er gratis, etter det belaster vi et gebyr på 49 kr for å redusere transportutslipp. Vi godkjenner bare byttereturer av klær som kommer tilbake til oss i opprinnelig (ubrukt) tilstand. Hvis du har brukt, vasket eller fjernet merkelappene fra klærne kan vi ikke selge dem videre til en annen friluftseventyrer, og da kan vi ikke godkjenne byttereturen din. Dessverre må vi belaste et beløp på 150 kr for returer som ikke blir godkjent, for å dekke tapet vårt. Du må bruke den forhåndsbetalte returetiketten for å få fri frakt. Hvis du har mistet returskjemaet eller etiketten, vennligst ta kontakt med vårt kundeserviceteam.


 

Reklamasjoner av defekte produkter

icon-upload-photo-hollow.svg

1. Ta et bilde av den delen av produktet du mener er defekt, og send det på e-post til vårt kundeserviceteam sammen med en forklaring på hva som skjedde. 

icon_return_1.svg

2. Hvis reklamasjonen blir godkjent kan du fylle ut returskjemaet som fulgte med bestillingen. Sørg for å velge riktig returkode for defekte produkter. Dersom du ikke har returskjemaet lenger kan du ta kontakt med vårt kundeserviceteam

icon_return_2.svg

3. Legg det produktet du ønsker å reklamere på i en pose sammen med skjemaet, og legg den forhåndsbetalte returetiketten i pakken. Hvis du bruker den samme posen som produktene kom i kan du plassere returetiketten over den opprinnelige etiketten.

icon_return_4.svg

4. Lever pakken til det transportfirmaet som står på returetiketten, og sørg for å ta vare på kvitteringen så du kan spore sendingen. Når vi har mottatt returen vil vi behandle den og utstede en refusjon.

 

Vi godkjenner kun reklamasjoner som er relatert til produksjonsfeil, for eksempel manglende sømmer, ødelagte glidelåser eller feilsydde lommer. Vi godkjenner ikke reklamasjoner relatert til falmede trykk, loing, slitasje etter kort tids bruk osv. Dessverre må vi belaste et gebyr på 150 kr for reklamasjoner som ikke blir godkjente, for å dekke tapet vårt. Du må bruke den forhåndsbetalte returetiketten for å få fri frakt. Hvis du har mistet returskjemaet eller etiketten, kan du ta kontakt med kundeserviceteamet vårt. Les mer om reklamasjon av defekte produkter i våre generelle vilkår. 

Velg stĂžrrelsen din
×