Fri frakt over 1000 NOK & 30 dagers fri retur
Svensk design og kvalitet
Vurdering på 4,6 og 590 000+ anmeldelser
Søk etter kategori, produkt, aktivitet..
Cart icon
Dame
Herre
Tilbehør
Guider
Tilbud
image

Historien vår 

Vi, Pernilla og Niclas Nyrensten, elsker naturen og å reise! Pernilla har besteget flere høye fjell, vært på Everest Base Camp og backpacket rundt hele verden. Niclas elsker eventyr og actionfylte aktiviteter som terrengsykling, snowboard, klatring, fotturer og reiser over hele verden. Sammen bestemte vi oss for å starte et friluftsmerke i 2014.

 


 

Det hele startet med et par turbukser med blåbærflekker...

 

For ikke altfor lenge siden jobbet vi med salg av utendørsklær, mens vi drømte om å starte vårt eget friluftsmerke. Vi hadde den berømte aha-opplevelsen på en varemesse hvor vi begynte å snakke med en likesinnet eventyrer som var misfornøyd med den høye prislappen på de nye turbuksene sine. «Buksene er av veldig god kvalitet, men de var så dyre at jeg til og med er redd for å bruke dem i skogen. Hva hvis jeg får en blåbærflekk på dem som jeg ikke får vasket bort?», klaget hun. 

Vi hadde ofte kjent på det samme mens vi backpacket og reiste på eventyr rundt omkring i verden. Ikke nok med at de etablerte friluftsmerkene var for dyre, men buksene hadde en dårlig passform og det virket som om de kun var designet for menn. Og fargene? Fifty shades of boooring! 

Markedet manglet et merke som lagde morsomme klær av høy kvalitet til en fornuftig pris, og vi tenkte at noen burde gjøre noe med det. På en tur til Everest Base Camp ble ideen til RevolutionRace født. Denne «noen» vi hadde lett etter, endte opp med å bli oss selv. 

Blåbärsfläckade byxor.png

Vår resa.png

 

Reisen vår

 

I begynnelsen drev vi bedriften fra garasjen til Pernillas far, som var snill nok til å la oss gjøre den om til både lager og logistikksentral. Vi var ansvarlige for produktutvikling, innkjøp, økonomi, markedsføring, kundeservice og distribusjon på én gang – vi skrev til og med adressene på hver pakke for hånd. Vi tok alle produktbildene i stua, og var modeller for klærne selv. Vi gjorde alt på egen hånd.

Produktets reise

 

Da vi startet opp hadde vi fortsatt mye å lære, og de første buksene vi lagde var fullstendig mislykket. Passformen var dårlig, tråden for svak og håndverket en katastrofe. Tolv forsøk og mye hodepine senere hadde vi et flott første produkt – de originale Nordwand-buksene våre! Men da vi besøkte produsenten vår i Vietnam, oppdaget vi at buksene ikke hadde blitt laget etter de detaljerte spesifikasjonene våre. Lederen på fabrikken så skrekkslagent på at Niclas rev opp tolv par med bukser på stedet. Fabrikken samarbeidet med flere store merker på dette tidspunktet, og vi var den minste (men sannsynligvis den mest høylytte) kunden deres. Vi hadde et krisemøte, og det endte med at de erstattet hele kolleksjonen.

 

Les mer her

 

Vår-produkt-idag.bigfile.gif

Första-Produktvideon.bigfile.gif

Slik gikk vi viralt

 

Så fort produksjonen var i gang filmet vi den første produktvideoen vår uten manus, med et mobilkamera og svært mangelfulle kunnskaper om lyssetting. Etter at vi postet den i sosiale medier, ringte hun som hadde ansvaret for markedsføringen vår på Facebook og ba oss om å fjerne den, for hun var sikker på at den kom til å floppe. Tre dager senere ringte hun tilbake og ba om unnskyldning. På det tidspunktet hadde videoen gått viralt, med over en million visninger. Folk likte virkelig filmens genuine følelse. Etter våre 15 minutter med Facebook-berømmelse visste vi at vi var på rett spor – et spor som konkurrentene våre enten hadde gått glipp av eller oversett. Kunder hadde behov for funksjonelt utstyr til overkommelige priser, med god passform og laget av mennesker de kunne relatere seg til. Og de hadde mye på hjertet. Mens andre merker rømte vekk fra sosiale medier, omfavnet vi dem og begynte å bygge opp et sterkt og lojalt nettsamfunn. Vi involverte kundene våre i produktutvikling ved å spørre dem om hvilke behov og ønsker de hadde, og brukte tilbakemeldingene deres til å forbedre produktene våre.
 


 

Hvor er vi i dag?

 

RevolutionRace er i dag etablert i over 30 land (og øker stadig), og vi har solgt mer enn 30 millioner bukser over hele verden. Vi har 591 711 anmeldelser i nettbutikken vår og vår misjon om å bli en av de mest anbefalte utendørsbedriftene i verden blir nærmere for hver dag som går.  Vi har vokst ifra garasjen og flyttet inn i et kontor som er stort nok til å gjøre våre ansatte glade daglig. 
Andre ting har ikke endret seg. Den samme fabrikken i Vietnam syr flesteparten av buksene våre, men i dag er vi en av deres beste kunder og gode venner med eieren.

×