Søk etter produkt
Handle

Historien vår

Det hele startet med et par turbukser med blåbærflekker, en lånt garasje og en produktvideo som gikk viralt.

For ikke altfor lenge siden jobbet vi med salg av utendørsklær, mens vi drømte om å starte vårt eget friluftsmerke. Vi hadde den berømte aha-opplevelsen på en varemesse hvor vi begynte å snakke med en likesinnet eventyrer som var misfornøyd med den høye prislappen på de nye turbuksene sine. «Buksene er av veldig god kvalitet, men de var så dyre at jeg til og med er redd for å bruke dem i skogen. Hva hvis jeg får en blåbærflekk på dem som jeg ikke får vasket bort?», klaget hun. 

Vi hadde ofte kjent på det samme mens vi backpacket og reiste på eventyr rundt omkring i verden. Ikke nok med at de etablerte friluftsmerkene var for dyre, men buksene hadde en dårlig passform og det virket som om de kun var designet for menn. Og fargene? Fifty shades of boooring! 

Markedet manglet et merke som lagde morsomme klær av høy kvalitet til en fornuftig pris, og vi tenkte at noen burde gjøre noe med det. På en tur til Everest Base Camp ble ideen til RevolutionRace født. Denne «noen» vi hadde lett etter, endte opp med å bli oss selv. 

 

 

In the beginning, we ran the business out of Pernilla’s father’s garage

 

 

We shot our first product video with no script, a cell phone camera and highly questionable lighting skills.

Da vi startet opp hadde vi fortsatt mye å lære, og de første buksene vi lagde var fullstendig mislykket. Passformen var dårlig, tråden for svak og håndverket en katastrofe. Tolv forsøk og mye hodepine senere hadde vi et flott første produkt – de originale Nordwand-buksene våre! Men da vi besøkte produsenten vår i Vietnam, oppdaget vi at buksene ikke hadde blitt laget etter de detaljerte spesifikasjonene våre. Lederen på fabrikken så skrekkslagent på at Niclas rev opp tolv par med bukser på stedet. Fabrikken samarbeidet med flere store merker på dette tidspunktet, og vi var den minste (men sannsynligvis den mest høylytte) kunden deres. Vi hadde et krisemøte, og det endte med at de erstattet hele kolleksjonen. 

Så fort produksjonen var i gang filmet vi den første produktvideoen vår uten manus, med et mobilkamera og svært mangelfulle kunnskaper om lyssetting. Etter at vi postet den i sosiale medier, ringte hun som hadde ansvaret for markedsføringen vår på Facebook og ba oss om å fjerne den, for hun var sikker på at den kom til å floppe. Tre dager senere ringte hun tilbake og ba om unnskyldning. På det tidspunktet hadde videoen gått viralt, med over en million visninger. Folk likte virkelig filmens genuine følelse. 

Etter våre 15 minutter med Facebook-berømmelse visste vi at vi var på rett spor – et spor som konkurrentene våre enten hadde gått glipp av eller oversett. Kunder hadde behov for funksjonelt utstyr til overkommelige priser, med god passform og laget av mennesker de kunne relatere seg til. Og de hadde mye på hjertet. Mens andre merker rømte vekk fra sosiale medier, omfavnet vi dem og begynte å bygge opp et sterkt og lojalt nettsamfunn. Vi involverte kundene våre i produktutvikling ved å spørre dem om hvilke behov og ønsker de hadde, og brukte tilbakemeldingene deres til å forbedre produktene våre. 

I dag er RevolutionRace etablert i 30 land. Vi har solgt over en million bukser på verdensbasis, og har mottatt over  kundeanmeldelser i nettbutikken vår (vi har lest de fleste). Vi har vokst ut av garasjen og flyttet inn i et kontor som er stort nok for våre 55 ansatte. Andre ting har derimot ikke forandret seg. Det er den samme fabrikken i Vietnam som syr buksene våre, men i dag er vi en av de beste kundene deres og vi er gode venner med eieren. Vi lager fortsatt våre egne videoer, med bare marginalt bedre lyssetting. Det er slik du vet at vi bruker pengene på de viktige tingene, som å utvikle bedre produkter for kundene våre. 

Vi har et lidenskapelig forhold til naturen (les mer om miljøpolicyen vår her), og det ultimate målet vårt er å få folk til å komme seg ut og ha det gøy. Enten du liker å gå tur, klatre, gå på ski, camping, reising, gå tur med hunden, plukke blåbær eller alt sammen på en gang, så har vi et produkt som får deg dit du vil. 
Laget av eventyrere, for eventyrere. 

Naturen er vår lekegrind.

Niclas og Pernilla Nyrensten
Grunnleggere, RevolutionRace

 

Revolution Race Team

Velg størrelsen din
×